Frågor om min sexualitet!

Har ställt upp för min underbara Bea och svarat lite på frågor om min sexualitet som hon ska ha med i någon uppsats :)

Här kommer frågorna och mina svar!

FRÅGOR

Vad är din sexuella läggning?

Svar: Öppen homosexuell

När insåg du själv att du var homosexuell?

Svar: i början trodde jag att jag var bisexuell och det började väl i 7an men sen i slutet av 8 och början av 9an började jag inse att jag var helt homosexuell.

Hur lång tid tog det innan du berättade det för någon? Vem?

Svar: det tog ett bra tag, men i 9an tror jag det var när jag vart öppen för mina kompisar.

När gick du ut med det offentligt?

Svar: jag har väl inte direkt gått ut med det inte direkt som att man går runt och skriker att jag är homosexuell, men jag har väl alltid varit öppen med det sen jag kom ut för mina vänner men nu är jag mer öppen om det när mina föräldrar vet om det.

Vem/vilka var det svårast att berätta det för? Vilka reaktioner fick du?

Svar: i början var det väl svårt för kompisar men har världens bästa kompsiar som accepterar mig för den jag är. Dom reagerade väldigt posetivt, ingen som tog det dåligt eller motstötande vad jag har märkt bland mina kompisar. Men allra allra svårast var nog för mina föräldrar. Jag sa det över telefon till mamma i januari 2010 och då sa hon inte så mkt men det var som en klump som släppte i magen för man vet ju inte hur föräldrar som är födda på 50-talet ska ta att man är homosexuell.

Hur har det påverkat dig att vara offentligt homosexuell i samhället?

Svar: Nee inte egentligen, inte än iallafall. Visst jag umgås ju bara med tjejer och har lite svårt att prata med killar men jag lider inte av det hahaha

Anser du att du blir annorlunda behandlad p.g.a. din läggning?

Svar: hmm neee faktiskt inte. Oftast när man träffar nya personer och säger att man är homosexuell så blir dom oftast posetivt överasskade och blir glada hahaha

Har du någonsin blivit illa behandlad/diskriminerad på grund av detta?

Svar: Inte direkt dikriminerad. Men det finns ju vissa killar från Forsa och Hudiksvall som går på broman som skriker eller har skrikit bög efter mig i skolan och ute på krogen, men ananr inte blivit illa bemött. Som en gång när jag var ute på krogen under höstlovet 2010 då det var en kille som knackade mig på axeln och skrek bög åt mig. Då vart man lite arg när man är på lyset så gick fram till honom och hans gäng, knackade han på axeln och sa "tror du inte jag, mina vänner och min familj vet att jag är bög? du/ni måste inte gå runt och skrika bög efter mig" sen har man som sagt hört folk skrika bäg efter mig på skolan med, men jag tackar att jag har mina underbara vänner som stöttar mig och oftast tänker jag FUCK YOU om du inte accepterar mig som det jag är.

Hur bemöts/bemöttes du av lärare kontra andra elever i skolan?

Svar: Jaa jag har väl inte direkt sagt att jag är homosexuell, utan jag behandlas som vilken annan elev som helst :)

Tycker du att det finns för mycket fördomar om homosexuella som är obefogade?

Svar: Jag vet inte! det är väl mest fördomar i små städer som Hudiksvall. här är man lite inskränkt och ingen får vara som man vill och så fort man är lite annorlunda så sticker man ut och folk kollar konstigt. En sak som jag har hört är att alla bögar är pedofiler och det förstår jag inte riktigt vad folk har fått det ifrån? Lixom som att alla pedofiler är bögar och det känns som det är vääääldigt stor fördom som är obefogad!

Vad tror du att man kan göra för att motarbeta detta?

Svar: Jaaa jag vet inte riktigt, man kanske ska prata mer om homosexuallitet när det gäller tjejer och killar och få barn redan från unga åldrar och berätta för barnen att det inte är nått fel att vara homosexuell i samhället.



Puss och kram <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0